Slapen in het vliegtuig

      Geen reacties op Slapen in het vliegtuig

Slapen in het vliegtuig is nooit echt prettig, maar als u de volgende tips in acht neemt zal het slapen al een stuk gemakkelijker gaan.

Ten eerst, slaapverwekkende muziek kan in sommige gevallen goed helpen om in slaap te komen. U kunt van te voren wat muziek downloaden of u kunt offline naar een afspeellijst Spotify luisteren (tip: zoek naar een afspeellijst met de naam ‘sleep’).

Ten tweede, geen alcohol! Ook al denken veel mensen dat alcohol werkt als ‘slaapmutsje’ is dit niet het geval. Het werkt juist als energieleverancier naar het lichaam en houdt u daarom langer wakker. Voor cafeïne geldt vanzelfsprekend ook dat dit u wakker houdt.

Ten derde, zorg ervoor dat u zo min mogelijk last heeft van andere passagiers door aan de raamkant te gaan zitten.

Ten vierde,  neem een slaapmasker mee. Licht houdt je hersenen wakker, zolang je ogen dus nog licht opvangen zal je niet slaperig worden. Ook is het belangrijk om niet teveel naar het felle licht van bijvoorbeeld een Ipad te staren. Het kan helpen om de helderheid van het scherm wat terug te zetten.

Ten vijfde, melatonine-pilletjes (of een ander slaapmiddel) kunnen ook goed helpen. Deze zijn gewoon verkrijgbaar bij een drogist en zolang u ze niet elke dag neemt kan het geen kwaad.

Als laatste, probeer de herrie in het vliegtuig zoveel mogelijk te elimineren. Dit kan door bijvoorbeeld oordopjes te dragen, maar u kunt ook investeren in een noise cancelling hoofdtelefoon. Deze zijn wat prijziger, maar zorgen ervoor dat u geen last hebt van de herrie.

Om zo comfortabel mogelijk te zitten kunt u bijvoorbeeld makkelijke kleding aandoen, uw stoel wat naar achter kantelen en uw lenzen uitdoen/bril afdoen. Dit zal u er ook bij helpen om zo lekker mogelijk te kunnen slapen!

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Maak de CAPTCH-formule af: *